Højsæson med stor kundetilfredshed på Bornholmerfærgerne

En ny kundetilfredsundersøgelse af Molslinjen A/S viser, at et overvejende flertal af passagererne er tilfredse med at sejle med færgen.

KatExpress
Foto: Bornholmslinjen

28. august 2020

Der har ikke alene været flere passagerer, der har sejlet til og fra Bornholm denne sommer. En ny kundetilfredshedsundersøgelse af Molslinjen A/S viser også, at flertallet af passagererne har været tilfredse med at sejle med færgen.

Målingen viser blandt andet, at Molslinjen A/S ligger på bodstrin nul ud af fem på alle målte kategorier - blandt andet personlig betjening, rengøring og vedligeholdelse samt information og billetkøb.

- Færgerne til og fra Bornholm er afgørende for øboerne og for turisterne, som der har været ekstra mange af denne sommer. Det er derfor godt at få bekræftet, at passagerne har været tilfredse med rejsen. Som transportminister er det altid rart at høre og vide, hvordan brugerne oplever deres rejser med vores kollektive trafik, og jeg håber selvfølgelig, det er en udvikling, der forbliver eller endnu bedre fortsætter de kommende år, fortæller transportminister Benny Engelbrecht.

Kundetilfredshedsundersøgelsen er udført af Analyse Danmark. Målingen er en del af Transport- og Boligministeriets kontraktopfølgning med Molslinjen A/S, og den er foregået i perioden fra den 2. juli 2020 til den 11. august 2020. Det er højsæsonen for Molslinjen A/S’ færgebetjening af Bornholm.